Pracując przez 8 godzin w pozycji siedzącej, łatwo dorobić się problemów z kręgosłupem, żylaków i hemoroidów. We wcześniejszym artykule przedstawiliśmy kilka ćwiczeń, które warto wykonywać w przerwie między obowiązkami. Dziś 5 zdrowych gadżetów do wykorzystania w biurze. To nie tylko produkty do ćwiczeń, ale również takie, które zapewnią Ci dodatkowy komfort i sprawność podczas pracy.

Przerwę w obowiązkach można spędzić na wiele sposobów – wyskoczyć na przysłowiowego papierosa, wypić dobrą kawę, plotkować z kolegami… ale my rekomendujemy ten najzdrowszy, który pozwoli Ci nieco odpocząć i szybko nabrać sił do dalszej pracy. Ćwiczenia w przerwie od pracy stają się coraz bardziej popularne i wiele osób spędzających długie godziny w jednej pozycji, […]

9 czerwca 2017

elzbieta.kielanowska

Dotknął Cię ból szyi? Zastanawiasz się co jest jego przyczyną i jak sobie z nim poradzić? Pomyśl, co na przełomie kilku ostatnich dni mogło go spowodować. Zła pozycja podczas snu, siedzący tryb pracy oraz stres to jedne z najczęstszych, aczkolwiek nie jedynych przyczyn bóli okolicy odcinka szyjnego kręgosłupa. Analiza stylu życia oraz możliwych czynników ryzyka pomogą zapobiec pogłębieniu się stanów patologicznych, a wizyta u fizjoterapeuty zapewni złagodzenie bólu i uświadomi Cię co jest przyczyną dolegliwości i jak im zapobiegać.

6 września 2016

elzbieta.kielanowska

Wystarczy jeden, zazwyczaj gwałtowny ruch, a dopada cię silny, rwący ból w dole pleców, który promieniuje do biodra i nogi. Nie możesz nawet kichnąć, żeby nie czuć bólu. Wstanie z łóżka graniczy prawie z cudem, podobnie jak podjęcie codziennej aktywności. Jeśli położysz się na plecach i będziesz mieć problemy z uniesieniem do góry nogi wyprostowanej w kolanie, będzie to znak, że właśnie dopadła cię rwa kulszowa, a twoje problemy z unoszeniem kończyny są spowodowane przykurczem mięśni.

Łokieć tenisisty zwany jest inaczej zapaleniem nadkłykcia bocznego kości ramiennej. Podstawowe objawy bólowe, które zgłasza pacjent cierpiący na tego rodzaju zespół pochodzą z tkanek miękkich, zlokalizowanych w bocznej części kości ramiennej, w okolicy stawu łokciowego. Poza bólem kłującym, piekącym, pulsującym lub stałym w obrębie łokcia, chory zgłasza jego promieniowanie – do ramienia lub nadgarstka. Częstym objawem współtowarzyszącym jest odczuwanie słabości w nadgarstku.

Dyskopatia lędźwiowa jest przykrą i jednocześnie jedną z najczęściej diagnozowanych dolegliwości kręgosłupa. To choroba ściśle związana ze współczesnym trybem życia – siedzącym i bez ruchu. Smutne statystyki mówią, że już ponad 50% Polaków zgłasza bóle pleców, a u pacjentów powyżej 40 roku ta choroba jest niemal normą. Co jeszcze bardziej zatrważające, coraz więcej młodych ludzi boryka się z tym problemem.

Bóle kręgosłupa i pogorszenie wzroku to tylko niektóre z dolegliwości, mogące wynikać ze złej postawy siedzącej. Chociaż istnieje coraz większa świadomość wśród pracowników i pracodawców odnośnie prawidłowego przystosowania miejsca pracy, wciąż nie przykładamy do tego należytej wagi. To błąd, który może wiele kosztować, gdyż obciążenie kręgosłupa podczas siedzenia jest o 40% większe, niż w pozycji stojącej.

Ośnieżone stoki i temperatura poniżej zera – takie warunki to prawdziwy raj
dla miłośników narciarstwa. A kto chociaż raz zasmakuje białego szaleństwa,
rzadko później z niego rezygnuje. Żeby kilka dni wspaniałej zabawy nie miało
poważnych konsekwencji w postaci kontuzji warto poświęcić trochę czasu i
dobrze przygotować swoje ciało do wyjazdu.

Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego jak spacerowanie z kijkami. Tylko po co te kijki? Otóż dzięki nim odciążamy stawy – głównie biodrowe, kolanowe i skokowe oraz dolną część kręgosłupa. Co zaskakujące, podczas prawidłowo wykonywanego marszu, angażujemy nawet do 90 procent mięśni naszego ciała. Przede wszystkim pracują mięśnie nóg, mięśnie brzucha, klatki piersiowej i pośladki!

Nie każdy ból czy stan zapalny musi sprowadzać się do połykania dużej ilości tabletek. Zwłaszcza, że leki te działają zazwyczaj krótkotrwale i mogą niekorzystnie wpływać na nasze narządy wewnętrzne. W walce z dolegliwościami mogą pomóc zabiegi stosowane przez fizjoterapeutów takie jak kinezyterapia, terapia manualna czy właśnie fizykoterapia.

error: Treść jest chroniona.