5 ćwiczeń, które możesz robić podczas przerwy w pracy

Przerwę w obowiązkach można spędzić na wiele sposobów – wyskoczyć na przysłowiowego papierosa, wypić dobrą kawę, plotkować z kolegami… ale my rekomendujemy ten najzdrowszy, który pozwoli Ci nieco odpocząć i szybko nabrać sił do dalszej pracy.

Ćwiczenia w przerwie od pracy stają się coraz bardziej popularne i wiele osób spędzających długie godziny w jednej pozycji, zaczyna doceniać ich wartość. Oto 5 ćwiczeń, które warto wykonać podczas pauzy w pracy. Wystarczy zaledwie 5-10 minutowa sesja, by odczuć pozytywne skutki takiej aktywnej przerwy. Nie potrzebujesz żadnego sprzętu ani specjalnego pomieszczenia. Człowiek, spędzający 8 godzin przy biurku powinien co godzinę robić min. 5 minutowe przerwy od monitora, w tym przynajmniej jedna przerwa powinna być przeznaczona na aktywność fizyczną.

Ćwiczenie 1 – rozciąganie pleców

Możesz trenować na stojąco lub siedząco. Należy spleść dłonie za plecami, a następnie mocno się przeciągnąć, prostując cały grzbiet i wytrwać w takiej pozycji ok. 10 sekund. Odmianą tego ćwiczenia jest wersja z wyprostowanymi rękami splecionymi z przodu. Obie wersje pozwolą na rozciągnięcie mięśni grzbietu.

Ćwiczenie 2 – rozładowywanie napięcia w górnej części pleców i szyi

Gdy długo siedzisz, najbardziej cierpią właśnie te dwie partie ciała, dlatego trzeba je rozluźnić. Przyciągnij ramiona do szyi, a po upływie chwili opuść. Następnie zrób krążenia i półkrążenia głową. Odchyl głowę w prawo, wykonaj półkolisty ruch, trzymając brodę blisko dekoltu i zrób to samo w lewą stronę. Oczywiście powtórz ruchy kilka razy.

Ćwiczenie 3 – zapobieganie powstawaniu żylaków

To ćwiczenie na nogi, które również cierpią przy długotrwałym siedzeniu. Zrób parę wspięć na palce, krążenia stopami w lewą i prawą stronę, a na koniec wyprostuj stopy, ściągając palce. To prosty sposób, by rozluźnić mięśnie i pobudzić ukrwienie nóg.

Ćwiczenie 4 – krążenia ramion i bioder

To ćwiczenie zna chyba każdy. Jest podstawą rozgrzewki i stretchingu. Wykonaj krążenia ramion, rozruszaj nadgarstki i łokcie. Później stań w lekkim rozkroku i zakręć biodrami w lewą i prawą stronę. Zwróć uwagę, aby ruchy były pełne i obszerne tak, aby zaangażować jak największą liczbę mięśni.

Ćwiczenie 5 – przysiady

Na koniec bardzo proste i niezwykle efektywne ćwiczenie. Stań w lekkim rozkroku, wyciągnij ręce do przodu i zrób 10 przysiadów. Ruszysz w ten sposób resztę ciała i pobudzisz układ krwionośny.

Wszystko nie powinno Ci zająć więcej niż 5 minut. Nie przejmuj się tym, że z początku Twoi koledzy mogą się dziwnie patrzeć. Bardzo szybko podchwycą ideę i już wkrótce całe biuro będzie ćwiczyć razem z Tobą. W końcu ruch to zdrowie!

Potrzebujesz rehabilitacji w Warszawie?

Wykwalifikowani fizjoterapeuci

Po studiach magisterskich AWF z licznymi kursami o zróżnicowanych specjalizacjach

Wizyta w 24h

Na pierwszą wizytę zazwyczaj nie musisz czekać dłużej niż 1-2 dni

Bezpłatny dojazd

Na terenie Warszawy i okolic nie płacisz dodatkowo za dojazd na wizyty domowe


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *